Friday, January 25, 2019

ENCORE: Abbott et Costello aller au Collège

Here is some silly nonsense posted on  I'm So Glad My Suffering Amuses You way back on Wednesday, May 1, 2013



______________________________________


Scene: Two college freshmen studying for French class.


Bud: "Excuse me, can you help with a question on this 


assignment?"


Lou: "I'll be happy to help if I can."


Bud: "Do you know what 'Je ne sais quois' means? 


Lou: "'Je ne sais quois?"


Bud: "Yes, 'Je ne sais quois'." 


Lou: "Oh, I know that means."


Bud: "Oh good! What does it mean?"


Lou: "I don't know."


Bud: "What?"


Lou: "I don't know."


Bud: "I thought you said you knew."


Lou: "Know what?"


Bud: "What 'Je ne sais quois' means?"


Lou: "But I do."


Bud: "So what does it mean?"


Lou: "I don't know."


Bud: "You don't know?"


Lou: "No! 'I don't know'."


Bud: "Look, I don't know either."


Lou: "Don't know what?"


Bud: "What 'je ne sais quois' means!"


Lou: "But I told you." 


Bud: "No, you haven't told me nothin', buddy!"


Lou: "Yes, I have." 


Bud: "No, you said you don't know."


Lou: "No! 'I don't know'."


Bud: "Great! So we BOTH don't know."


Lou: "No, that's 'Nous ne savons pas'." 


Bud: "Don't bring another language into this!"


Lou: "That's still French!" 


Bud: "So you know French, eh?"


Lou: "Yes, yes I do."


Bud: "And if I ask you do you know what 'Je ne sais quois' 


means, you would answer....?"


Lou: "I would answer, 'Yes, I know what 'Je ne sais quois' means?"


Bud: "Aaaaaand...what does 'Je ne sais quois' mean?"


Lou: "I don't know!" 


Bud: "Arrgh! There you go again! I ask do you know what


'Je ne sais quois' means and you say yes!! And when I ask 


you what 'Je ne sais quois' means, you say I don't know!!!!"


Lou: "Ah ha! That's it!!" 


Bud: "What? What's it?" 


Lou: "You just said what 'Je ne sais quois' means!" 


Bud: "What did I say?"


Lou: "I don't know!" 


Bud: "What? You weren't listening?"


Lou: "Yes I was." 


Bud: "And I said what 'Je ne sais quois' means?"


Lou: "Yes, you did!" 


Bud: "So what did I say?"


Lou: "I don't know."


Bud: "Arrgh! You said you were listening."


Lou: "I was!"


Bud: "But you said you don't know!" 


Lou: "No! 'I don't know'."


Bud: (sigh) "No, brother, you don't..."


Lou: "Yes, I do."


Bud: "So you keep telling me. But I gotta tell ya, this 


conversation's lacking a certain...I don't know.."


Lou: "Je ne said qouis?"


Bud: "I give up!" (exits) 


Lous: (calling after) " That's 'J'abandonne'." 


----fin----


______________________________


Il est maintenant temps que nous rire doucement à l'absurdité de ce petit drame tout en sirotant un verre de vin rouge à l'extérieur d'un café parisien. Ah, ces américains stupides !


 

No comments:

Post a Comment

Your Friday Video Link: A NewsRadio Security Briefing

Recently my Tik Tok feed has been sending me clips from the classic 1990's NBC sitcom NewsRadio. I don't know why. I mean, I really ...