Wednesday, May 1, 2013

Abbott et Costello aller au Collège


Welcome to my blog, I'm So Glad My Suffering Amuses You. I gotta go to bed but first: Abbott and Costello take a French class.

______________________________________



Scene: Two college freshmen studying for French class.

Bud: "Excuse me, can you help with a question on this


assignment?"

Lou: "I'll be happy to help if I can."

Bud: "Do you know what 'Je ne sais quois' means?

Lou: "'Je ne sais quois?"

Bud: "Yes, 'Je ne sais quois'."

Lou: "Oh, I know that means."

Bud: "Oh good! What does it mean?"

Lou: "I don't know."

Bud: "What?"

Lou: "I don't know."

Bud: "I thought you said you knew."

Lou: "Know what?"

Bud: "What 'Je ne sais quois' means?"

Lou: "But I do."

Bud: "So what does it mean?"

Lou: "I don't know."

Bud: "You don't know?"

Lou: "No! 'I don't know'."

Bud: "Look, I don't know either."

Lou: "Don't know what?"

Bud: "What 'je ne sais quois' means!"

Lou: "But I told you."

Bud: "No, you haven't told me nothin', buddy!"

Lou: "Yes, I have."

Bud: "No, you said you don't know."

Lou: "No! 'I don't know'."

Bud: "Great! So we BOTH don't know."

Lou: "No, that's 'Nous ne savons pas'."

Bud: "Don't bring another language into this!"

Lou: "That's still French!"

Bud: "So you know French, eh?"

Lou: "Yes, yes I do."

Bud: "And if I ask you do you know what 'Je ne sais quois'


means, you would answer....?"

Lou: "I would answer, 'Yes, I know what 'Je ne sais quois' means?"

Bud: "Aaaaaand...what does 'Je ne sais quois' mean?"

Lou: "I don't know!"

Bud: "Arrgh! There you go again! I ask do you know what


'Je ne sais quois' means and you say yes!! And when I ask

you what 'Je ne sais quois' means, you say I don't know!!!!"

Lou: "Ah ha! That's it!!"

Bud: "What? What's it?"

Lou: "You just said what 'Je ne sais quois' means!"

Bud: "What did I say?"

Lou: "I don't know!"

Bud: "What? You weren't listening?"

Lou: "Yes I was."

Bud: "And I said what 'Je ne sais quois' means?"

Lou: "Yes, you did!"

Bud: "So what did I say?"

Lou: "I don't know."

Bud: "Arrgh! You said you were listening."

Lou: "I was!"

Bud: "But you said you don't know!"

Lou: "No! 'I don't know'."

Bud: (sigh) "No, brother, you don't..."

Lou: "Yes, I do."

Bud: "So you keep telling me. But I gotta tell ya, this


conversation's lacking a certain...I don't know.."

Lou: "Je ne said qouis?"

Bud: "I give up!" (exits)

Lous: (calling after) " That's 'J'abandonne'."

----fin----


______________________________



Il est maintenant temps que nous rire doucement à l'absurdité de ce petit drame tout en sirotant un verre de vin rouge à l'extérieur d'un café parisien. Ah, ces américains stupides !
 
______________________________


And you can also follow Dave-El on Twitter at https://twitter.com/DayWayLo


No comments:

Post a Comment

Your Friday Video Link: Easter Explained!

  This Sunday is Easter. And Your Friday Video Link for today is Jim Gaffigan explaining Easter. Sort of.  Don't worry, there's a bu...